U gradu Nišu održana je četvorodnevna konferencija Digitalk Media Days, u hotelu Tami Residence, što je okupilo veliki broj mladih ljudi, zainteresovanih za Media dane. Tokom celodnevnih predavanja na temu media, zainteresovani posetioci ovog skupa iz Niša, drugih gradova Srbije, regiona i sveta, imali su prilike da čuju kako se održati na tržištu uz podršku publike. Takođe, imali su prilike da saznaju na koji način mogu da se oprobaju u digitalnom svetu, povezivanju, napredovanju i radu.
Pored pružanja saveta, predavanja, razgovora i pitanja sa ljudima iz tog sveta, koji imaju iskustvo i znaje, a raspoloženi su da ga podele sa zainteresovanima, svi posetioci su u toku pauze imali prilike da se upoznaju, razmene iskustva i interesovanja kako međusobno tako i sa predavačima.
Mnogi mladi ljudi vole da se bave javnim životom, medijima, voditeljstvom, novinarstvom, žele da vode svoj youtube kanal, takođe, žele da steknu popularnost na tik tok mreži, instagram mreži. Sve više omladine, naročito nove generacije se bave novinarstvom, slikanjem, dizajniranjem garderobe, enterijera, pisanjem blogova i tako dalje. Mladi su veoma kreativni i svoje talente iskazuju kroz neku od navedenih mogućnosti. Imaju svoj izraz a koliko ih roditelji i starija populacija razume i može da ide u korak sa njima sve je to vreme i pitanje.
Predavači su bili kako iz Srbije tako i iz regiona, urednici mnogih emisija, časopisa, govorili su o svojim iskustvima bila ona pozitivna bila negativna, jer u svom radu svi prave greške, kompromise, uče i rade. Ovaj posao iziskuje veliki trud, informisanost, ulaganje u sebe, da bismo druge informisali ili zabavali na bilo koji način moramo vladati informacijama, imati talenat i tako dalje.
Svaka roba ima svog kupca, tako svaki mediji ima svoju publiku, da li se mi bavili medijima ili svoj izraz iskazali na nekoj društvenoj mreži, nas će naša publika da pronađe u nekom tenutku. Na predavanjima o održivosti kroz podršku publike govorilo se o popilacionim grupama koje prate informisanost kroz TV, radio, čitanjem novina, časopisa i kolumni, putem sajtova ili mobilnih aplikacija.
Posetioci su imali prilike da slušaju o velikim redakcijama i nisnim medijima koji su manji ali se bave informisanjem, koliko će ljudi njih da prati zavisi od starosne dobi, pola, finansija, interesovanja, problema. Obično TV i novine prati opšta populacija a digitalci su pretežno visoko obrazovani i sa većim prihodima, te zbog obaveza primat imaju društvene mreže.
Takođe, bilo je govora na temu Cookieless world, te se govorilo kako google skuplja podatke o interesovanjima svojih korisnika, te nam i daje predloge po sortiranju srodnih tema. Digitalni svet je zastupljen, mi moramo ići u korak sa vremenom, svako od nas ima svoje navike na internetu youtube – u, bilo kojoj društvenoj mreži koju koristi u različite svrhe.
Svako od nas ima različita interesovanja a digitalni svet pruža usluge za sve korisnike, takoreći razmena dobara. Mi se profilišemo na internetu po onome što tražimo i što nas interesuje. Prisutni zainteresovani ljudi, punom pažnjom slušali su sve o tome koliko je važno da korisnici provedu vreme na sajtovima, tačnije, koliko je važno da sajtovi budu kvalitetni da bi se korisnici što više vremena tu zadržali.
Svaka na primer redakcija, organizacija ili bilo koja aplikacija bira kako će biti definisano poslovanje, kakav će sadržaj plasirati i prema tome privlači određene kategorije ljudi. Prema tome „poslovođe“, da ih tako nazovemo, sami odlučuju o strategiji koja je jako važna u ovom poslu, brendu, informisanju, analizi, tekstovima, kao i sopstvenoj edukaciji da bi poboljšali kvalitet svog rada i umeća. Činjenica je koliko je youtube zastupljen, tik-tok, instagram i druge popularne društvene mreže, kao i to, koliko one utiču na našu svakodnevnicu, koliko vremena provodimo na internetu zbog raznih naših navika ili zbog informisanosti. Mladi ljudi su zainteresovani da se bave javnim životom, daju svoj doprinos, unovče svoj talenat, mogćnosti i znanje, pruže zabavu i duhovitos.
Posetioci nisu bili samo iz nisnih medija, velikih kompanija, ljdu iz digitalnog sveta, već ljudi koji su kreativni i iz različitih branši. Saslušali su i dobili savete o poslovanju, kako da pokrenu svoj biznis kroz digitalni svet. Kao i to da postoji organizacija u digitalnom svetu, pored organizacija medijskih ili bilo kojih, postoje i agencije, koje reklamiraju dati program. Agencije su više zastupljene kod većih kompanija i redakcija, kako bi njihova određena reklama bila dostupna svima.
Ljudi iz sveta Media su posebni, bore se za sebe, bore se da ostanu na tržištu, bore se zajedno kao svi mediji, koliko god radili različite stvari i imali drugačija interesovanja, pa čak i sukob mišljenja, kada su ovakvi skupovi u pitanju važno je da se oko nekih tekućih stvari slažu i da su sinhronizovani.
Tako je na primer jedan ugledni urednik iz poznatog časopisa naglasio da se za njegov tekst čekalo, tačnije da su druge redakcije čekale da njegova redakcija objavi i potvrdi informaciju pa tek onda objave i oni.
Poštovanje se ne može steći preko noći, rad se isplati, trud, zalaganje ali za to treba da prođe izvesno vreme. Zato ne treba odustajati, već pored svakodnevnog rada mi moramo raditi i na sebi, pa će se tu napraviti balans i stvari će se same postaviti na svoje mesto.